ARTICOLE Metoda Feuerstein – Scurt Istoric

20 martie 2018by TODOR OTILIA0

Educația ar trebui să fie modul de optimizare a timpului destinat dezvoltării personalității copiilor la nivelul la care să lase o urmă pozitivă in viață. Pentru a reuși în atingerea acestui scop este necesară o foarte bună cunoaștere a etapelor de vârstă ale copiilor, a stilurilor lor de învățare, a universului lor cognitiv la etape diferite de vârstă și a factorilor ce motivează copii să evolueze prin învățare, fără stres ci cu bucuria cu care înflorește o floare sau iese din cocon un fluture.

Aceasta face metoda Feuerstein acoperitoare pe etapa de vârstă a prepubertății, când copiii preţuiesc libertatea, curiozitatea și încrederea. Metoda bine aplicată construiește caractere și dezvoltă abilități fără stres și fără chin, doar prin observarea detaliilor semnificative și descoperirea scenariilor din spatele acestora. Este bazată pe activitati atractive și interactive, atât în natură căt și în societate, ce permit copiilor să evolueze ca vârstă mentală fără a pierde bucuria copilăriei, dar construindu-și un caracter înalt, o inteligență activă, un spirit analitic puternic și emoții pozitive ce îl înalță atăt din punctul de vedere al inteligenței personale, cât și ca personalitate activă, eficientă și protectivă pentru echilibrul general de mediu sau social. (prof. dr. Florin Colceag)

Scurt istoric

Acum 50 de ani, Profesorul Reuven Feuerstein a susţinut că oricine, indiferent de dizabilitate, îşi poate imbunătăţi abilitatea de a învăţa. Pentru jumătate de secol, sute de mii de copii din toată lumea şi-au îmbunătăţit potenţialului de invăţare prin intermediul metodei.

Metoda îşi are rădăcinile în teoria unică a profesorului Feuerstein – Modificabilitatea Structural Cognitivă (SCM) – şi în implementarea Experienţei Invăţării Mediate (MLE), o combinaţie puternică care permite practicienilor să scoată la lumină potenţialul ascuns al copilului.

IE Basic (adresat copiilor cu vârste între 5 – 9 ani) şi Standard (utilizat peste vârsta de 9 ani) au ca scop îmbunătăţirea funcţiilor cognitive ale copiilor.

Premiza fundamentală a programului este că: inteligenţa este dinamică şi modificabilă, nefiind statică şi fixă. Astfel, Programul IE caută să stimuleze abilităţile fundamentale de gândire şi să corecteze deficienţele, punând la dispoziţie elevilor concepte, abilităţi, strategii, opţiuni şi tehnici necesare pentru a funcţiona autonom, dezvoltând totodată creşterea motivaţiei, şi pentru a-i ajuta să “înveţe cum să înveţe”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

http://otiliatodor.ro/wp-content/uploads/2018/03/logo-neg-48-320x70.png

Visit us on social networks:

http://otiliatodor.ro/wp-content/uploads/2018/03/logo-neg-48-e1520953841795.png

Visit us on social networks:

Copyright by OtiliaTodor. All rights reserved.   WebSite by News Design Advertising

Copyright by OtiliaTodor. All rights reserved.   WebSite by News Design Advertising