Atelier de dezvoltare personală adolescenți 15 ani +
Deschidem o nouă grupă din 7 feburarie 2024.
Adolescența reprezintă perioada marilor schimbări și, mai ales, a marilor frământări. În tot acest timp, adolescenții încearcă să-și dea seama cine sunt, care este locul lor în lume și cum să navigheze relațiile cu cei din jur. De asemenea, se confruntă cu schimbări fizice, emoționale și sociale care pot fi copleșitoare.
• Cum să-mi depășesc timiditatea?
• Cum să-mi gestionez fricile?
• Cum să-mi găsesc curajul de a-mi exprima nevoile?
• Cum să am mai mulțí prieteni?
• Cum să fac parte dintr-un grup și să-mi fac auzită vocea?
• Cum fac față presiunii grupului?
• Cum să comunic cu părinții, cu profesorii ca să fiu înțeles?
• Cum fac față sarcinilor și stresului generat de acestea?
• Cum îmi planific timpul și cum îmi prioritizez activitățile?
Noi vă propunem o serie de ateliere tematice, coordonate de către psihologi clinicieni și psihoterapeuți cu experiență, ce au ca scop autocunoașterea și susținerea unei dezvoltări armonioase a adolescenților. Detalii complete despre teme, mai jos.
Facilitatori
Atelierele sunt realizate de Ioana Todor si Alina Debu, specialiști în psihologie clinică și psihoterapie cognitiv-comportamentală, absolvente ale UBB Cluj, cu experiență în terapia individuală și de grup cu adolescenți și tineri.
Program
Întâlnirile se vor desfășura timp de 7 săptămâni în cadrul Centrului de Psihologie Otilia Todor, în zilele de miercuri între orele 18:30 – 20:00, începând cu 07 februarie 2024.
Preț
150 lei/ședință individuală
La achiziția abonamentului (plata în avans aferentă celor 7 ateliere) beneficiați de o reducere de 15%. În această situație, costul întregii serii de ateliere va fi de 900 de lei în loc de 1050 de lei.
Înscrieri aici
Detalii Ateliere
1. Atelierul 1 – Înțelegerea modului în care funcționăm ca indivizi – Primul atelier din cadrul seriei propuse are ca și tematică înțelegerea modului în care funcționăm ca indivizi. Prin intermediul psihologiei cognitiv-comportamentale, facilitatorii noștri vor ghida adolescenții în conturarea bazelor despre relațiile de interdependență dintre gânduri, emoții și comportament. Aceștia vor învăța să identifice motivele pentru care avem anumite reacții la stimulii din mediul înconjurător, care sunt consecințele acestora și cum le putem modifica.
Ajută-ți adolescentul să se înțeleagă mai bine pe sine și lumea din jur!
2. Atelierul 2 – Nevoile de bază și gestionarea acestora – Cea de-a doua tematică a atelierelor propuse o reprezintă nevoile de bază și gestionarea acestora. Utilizând cadrul teoretic al psihologiei cognitiv-comportamentale și schema therapy, psihologii îi vor învăța pe adolescenți care sunt nevoile de bază, cum să le identifice în mod corect și ce se întâmplă atunci când acestea nu sunt îndeplinite.
Tinerii vor descoperi ce strategii de gestionare folosesc și vor diferenția strategiile funcționale de cele disfuncționale. Conștientizarea nevoilor și reacțiilor personale va crește autocontrolul și va conduce spre o înțelegere mai bună atât a propriei persoane cât și a celor din jur.
Ajută-ți adolescentul să-și identifice corect nevoile și să le gestioneze într-un mod sănătos!
3. Atelierul 3 – Relațiile și dinamica lor – Fie că vorbim despre relația părinte-copil, despre relațiile sociale sau cele de cuplu, putem afirma fără reținere că ne dorim ca acestea să fie armonioase și sănătoase. Cel de al treilea atelier își propune să ajute adolescenții să înțeleagă ce înseamnă o relație, cum apar conflictele și cum le pot depăși. Pentru că la baza fiecărei relații sănătoase se află comunicarea, psihologii noștri îi vor dirija să descopere care sunt stilurile de comunicare și îi vor învăța o serie de tehnici de comunicare asertivă.
Ajută-ți adolescentul să aibă relații sănătoase cu cei din jur!
4. Atelierul 4 – Adolescența și stima de sine – Se spune despre adolescență că este o perioadă frumoasă, însă pentru mulți este și o perioadă tumultoasă. În acești ani se formează și se concretizează personalitatea unui individ, iar imaginea pe care acesta o are despre sine poate fi definitorie în acest proces. Stima de sine este strâns legată de modul în care ne percepem, implicând o serie de gânduri și emoții, iar pe parcursul adolescenței aceasta fluctuează mai mult decât la vârsta adultă.
În cadrul acestui atelier, psihologii noștri clinicieni îi vor învăța pe tineri la ce îi ajută stima de sine în viața de zi cu zi, ce se întâmplă atunci când avem stima de sine scăzută sau crescută și mai ales dacă aceasta poate fi modificată. Cu ajutorul unor tehnici psihologice, adolescenții vor descoperi rolul acceptării de sine și modalități de creștere a încrederii în propria persoană.
Ajută-ți adolescentul să își construiască un sine puternic și echilibrat!
5. Atelierul 5 – Stresul și răspunsul nostru la el – Fie că ne dorim sau nu acest lucru, mai devreme sau mai târziu ajungem să resimțim stres sub o formă sau altă. Perioada adolescenței este din multe aspecte o perioadă critică pentru fiecare individ. Aceasta este plină de schimbări și experiențe noi, iar felul în care tinerii gestionează stresul și presiunea resimțită le influențează atât randamentul cât și relațiile cu cei din jur. Așadar, în cadrul acestui atelier, psihologi clinicieni îi vor ajuta pe adolescenți să conștientizeze momentele de stres: cum se simt acestea în corp, ce gânduri și ce emoții apar odată cu ele. De asemenea, tinerii își vor însuși o serie de tehnici de ameliorare a stresului și de prevenție a acestor momente în viitor.
Ajută-ți adolescentul să își seteze corect așteptările și să învețe să își asume consecințele!
6. Atelierul 6 – Anxietatea și cum răspundem la ea – Datorită faptului că trăim într-o perioadă a vitezei și a schimbărilor, anxietatea a ajuns să fie un termen de care ne lovim din ce în ce mai frecvent, în special în perioada adolescenței. Există vreo diferență între frică și anxietate? Ce este anxietatea mai exact?
Prin intermediul acestui atelier, psihologii nostri clinicieni își propun să clarifice diferența dintre frică și anxietate și să ghideze adolescenții în identificarea corectă a acestor emoții. Tinerii vor învăța ce este anxietatea, cum se manifestă în corp și în minte și cum le influențează viața de zi cu zi. În plus, aceștia vor avea ocazia să încerce pe propria persoană o serie de tehnici pentru controlul și reducerea anxietății, pe care le vor putea folosi și ulterior.
Ajută-ți adolescentul să își controleze emoțiile!
7. Atelierul 7 – Consumul de substanțe și dependența – Întrucât perioada adolescenței este o perioadă a curiozității, a încercărilor și a cunoașterii, este esențial să ne învățăm adolescenții despre limitele și pericolele ce apar odată cu experiențele noi. Pentru a putea lua decizii sănătoase și a se putea proteja, este nevoie să ne asigurăm că tinerii au toate informațiile necesare.
Acest atelier are ca scop psihoeducația despre consumul de substanțe. Adolescenții vor învăța ce înseamnă consumul de substanțe, ce se întâmplă în creier atunci când consumi și cum apare dependența. De asemenea, psihologii noștri clinicieni le vor clarifica motivele pentru care apare sevrajul și diferitele tipuri de sevraj. Specialiștii vor pune accentul pe comportamente de prevenție și pe conștientizarea consecințelor reale ale consumului de droguri atât pe termen scurt cât și pe termen lung.
Ajută-ți adolescentul să se protejeze!
Înscrieri aici
Hourly Schedule
Miercuri
- 18:30 - 20:00
- Ateliere adolescenți 15+
- Ateliere adolescenți 15+ Miercuri
-
Speakers:
Ioana Todor