Evaluare psihologică
și psihodiagnostic

1. Evaluare psihologică clinică

Evaluarea psihologică clinică este un proces complex şi etapizat de investigare psihologică, efectuat cu un ansamblu de metode specializate. Este realizat în virtutea unor principii şi reguli de natură atât metodologică, cât şi etică, în scopuri cât mai diverse, toate având ca numitor comun îmbunătăţirea condiţiei umane sub aspect psihologic.

Fundamental pentru testele psihologice este faptul că acestea sunt instrumente de măsurare a unor parametri, ceea ce înseamnă că sunt un mijloc către un final, și niciodată un final în sine.

Psihodiagnosticul sau rezultatele evaluărilor psihologice NU înseamnă etichetarea persoanei, ci doar identificarea cu ajutorul unor proceduri sistematice și validate științific a funcționării cognitive și afective a persoanei în cauză. De cele mai multe ori, prin acestea putem identifica trăsături de personalitate, atribute psihologice ale oamenilor, caracteristici, care pot facilita sesizarea unor perturbări ale funcționării psihice, de natură patologică, sau nu

 

Evaluarea psihologică clinică urmărește:

– identificarea tiparelor de gândire, a funcționării cognitive, afective și a comportamentelor dezadaptative;

– formularea unor concluzii clinice care să conducă spre un psihodiagnostic, în funcţie de caz;

– oferă clientului recomandări avizate (în urma evaluării, folosind teste validate științific) pentru diferite servicii psihologice, precum: consiliere psihologică, psihoterapie, dezvoltare personală sau consultarea unui psihiatru / neuropsihiatru;

– pot fi folosite ca tehnici de autoconștientizare pentru persoana în cauză;

– oferă resurse valoroase pentru psiholog în vederea conceptualizării unui plan de intervenție axat pe problemele semnificative;

Ioana Todor, mediator Feuerstein
Tipurile de evaluări disponibile în centrul nostru:
1. Evaluare clinică complexă:
  • Profil de inteligență
  • Atenție concentrată
  • Atenție distributivă
  • Memorie vizuală
  • Memorie topografică
  • Memorie verbală
  • Tulburari de anxietate
  • Tulburari de depresie
  • Personalitate
  • Psihopatologie
2. Evaluare clinică cogntivă:
  • SPM / CPM / SPM+
  • Atenție concentrată
  • Atenție distributivă
  • Memorie vizuală
  • Memorie topografică
  • Memorie logică
  • Memorie verbală
3. Evaluare clinică tulburări afective și de personalitate:
  • Tulburări de anxietate
  • Tulburări de depresie
  • Personalitate
  • Psihopatologie
  • Evaluare clinică cognitivă
Unul dintre programele noastre de evaluare:
LPAD - The Learning Propensity Assessment Device

Programul de evaluare dezvoltat de Reuven Feuerstein reprezintă o evaluare cognitivă dinamică utilizată pentru a determina modul în care un individ gândește și învață.

Compus din 14 sarcini variate, LPAD folosește un model de testare – mediere – retestare, care încorporează învățarea pe tot parcursul evaluării, pentru a descifra nivelul de dezvoltare și funcționalitate a funcțiilor cognitive ale subiectului examinat.

Învățarea este cea mai importantă parte a procedurii, întrucât dezvoltarea subiectului este continuu măsurată în raport cu performanțele sale anterioare.

În timpul testării LPAD, un examinator – numit evaluator – prezintă elevului diverse sarcini de rezolvat, de unul singur. Examinatorul urmărește progresul, observând eventualele dificultăți și erori. În continuare, evaluatorul mediază cursantul, punând întrebări și învățându-l pe acesta diferite modalități de soluționare a problemelor.

Medierea este diferită – de la cinci minute pană la o oră, în funcție de gradul de dificultate.

Elevul este apoi retestat, în timp ce evaluatorul observă ce metode utilizează acesta și cât de mult au fost păstrate și folosite în rezolvarea sarcinilor strategiile noi învaățate pe parcursul medierii. Astfel, LPAD diferă de evaluările statice, cum ar fi testele IQ, prin faptul că încearcă să înțeleagă procesul de învățare al unei persoane, în loc să măsoare cunoștințele actuale raportat la cele ale colegilor.

LPAD măsoară potențialul de schimbare, capacitatea de învățare, flexibilitatea și plasticitatea cerebrală a unei persoane în abordarea de sarcini noi și complexe.

Prin LPAD putem observa funcțiile cognitive deficitare și putem înțelege potențialul de schimbare și modificabilitate cognitivă a unei persoane. Este o evaluare calitativă, se măsoară progresul persoanei în raport cu ea însăși după perioada de mediere alături de un evaluator.

2. Evaluări tip pentru dosare CES

Evaluarea este diferențiată și adaptată fiecărui caz, conform legislației în vigoare și specificului care se prezintă copilul.

Contactați-ne la0770 320 613pentru detalii și programări

Programează o ședintă

Completează formularul de mai jos, iar noi te vom contacta în cel mai scurt timp.

    Prin completarea și trimiterea formularului sunt de acord cu Politica de confidențialitate a sitelului otiliatodor.ro.